Uw webbrowser Internet Explorer is verouderd. Sommige functionaliteiten van deze website werken mogelijk niet. Update uw browser of download een alternatief.
verberg deze meldingIedere week bellen duizenden mensen hun zorgverzekeraar voor zorgadvies. Om sneller behandeld te worden. Om een goede keuze te kunnen maken.
Heb jij zorgadvies nodig? Vind hier het nummer van jouw zorgverzekeraar, bel en wordt meteen geholpen.
Ik heb gezondheidsklachten, kan ik terecht bij mijn huisarts?
Ik heb een afspraak in het ziekenhuis, gaat die nog door?
Kijk eerst op de website van het ziekenhuis waar uw behandeling of afspraak is gepland. Op de website van uw ziekenhuis staat informatie voor bezoekers en patiënten. Deze wordt regelmatig bijgewerkt.
Mijn afspraak of behandeling in het ziekenhuis ging niet door, wat kan ik doen?
Het ziekenhuis zegt uw afspraak alleen af als het verantwoord is om uw behandeling uit te stellen. Ziekenhuizen stellen alleen behandelingen uit als dat echt nodig én verantwoord is. De meeste ziekenhuizen breiden de zorg voor patiënten zonder corona weer uit en nemen contact met u op zodra u weer terecht kunt.
Ik maak me ongerust, maar kan nog niet terecht in het ziekenhuis, wat nu?
Als u nog niet terecht kunt in het ziekenhuis en u heeft (toenemende) klachten, neemt u dan contact op met uw huisarts.
U kunt ook met uw verzekeraar bellen om te overleggen of er een alternatief is.
Wachtlijst te lang? Marjon helpt je aan een snellere afspraak.
Immanuël kijkt graag met je mee voor de beste zorg in jouw situatie.
Zorgcoach Sylvana wijst je de weg naar de zorgverlener die bij je past.
Zoek hieronder het nummer van jouw zorgverzekeraar.
Jouw zorgverzekeraar kan jou met één telefoontje helpen aan snellere en betere zorg. Kosteloos en zonder extra rompslomp. Tienduizenden mensen maakten er al gebruik van.
Dit is een initiatief van alle Nederlandse zorgverzekeraars. We knokken allemaal voor hetzelfde doel. Wij willen dat je als verzekerde de zorg krijgt die je nodig hebt. Betaalbaar, goed en snel. Daarom kun je bij ons allemaal terecht voor zorgadvies. Om je op weg te helpen als dat nodig is.
Naast zorgadvies via jouw zorgverzekeraar, zijn er meer mogelijkheden om hulp te krijgen bij het vinden van zorg die bij je past. Je kunt bijvoorbeeld binnen de langdurige zorg (Wlz) of zorg en ondersteuning via gemeenten (Wmo) gebruik maken van een cliëntondersteuner: dat is iemand die met je meedenkt, die naar jou en je naasten luistert en je op weg helpt bij vragen over zorg en begeleiding. Cliëntondersteuning is onderdeel van de Wet langdurige zorg (Wlz, uitgevoerd door zorgkantoren) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo, uitgevoerd door gemeenten).
Kijk op regelhulp.nl voor meer informatie over cliëntondersteuning.